כאבי גב בהריון

המערכת ע"י ב-31 ביולי 2017
כאבי גב

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר בקרב נשים בהריון היא כאבי גב בהריון. אם את מחפשת את מי להאשים בתופעה זו, האשימי את העובדה שהעובר והרחם גדלים ולכן מרכז הכובד שלך משתנה, הדרך בה את עומדת משתנה ולגוף קשה להתרגל. לכן זה בא לידי ביטוי בכאבי גב. לא רק זה, אלא שהמשקל שלך גדל ולכן הגוף שלך צריך להתאמץ יותר מבדרך כלל, השרירים נחלשים וזוהי אחת הסיבות שכאבי הגב יהיו חזקים יותר בסוף היום.

אם צרת רבים היא חצי נחמה עבורך, כשני שליש (66%) מהנשים סובלות מכאבי גב, בדגש על הגב התחתון והמותניים. את יכולה לסבול מכאבי גב כבר בחודשים הראשונים של ההריון, אך לרוב הכאבים מופיעים בחוזקה בחצי השני של ההריון והם מחמירים ככל שאת מתקרבת ללידה. כאבים אלו יכולים להיעלם ימים בודדים לאחר הלידה, אך הם יכולים להמשיך גם שבועות לאחר מכן.

כאבי אגן במהלך ההריון

כאב הגב הנפוץ ביותר בתקופת ההריון הוא כאב האגן האחורי. את עלולה להרגיש את הכאבים בתוך הגוף בחלק העליון של הישנים שלך ובצדדיו. הכאב יכול להיגרם כתוצאה מהליכה, עליה במדרגות, קימה וישיבה, גלגול במיטה או כל שינוי משמעותי בתנוחת הגוף, אך הכאב יכול להיות מורגש גם ללא סיבה נראית לעין כתוצאה מהסיבות שהוזכרו בתחילת המאמר.

כאבי מותני במהלך ההריון

אזור המותניים נמצא קצת יותר מעל האגן והכאבים יכולים להופיע במרכז הגב (בגובה המותן) או בצידי המותניים. כאב מותני מרגיש כמו כאבי גב בחלק התחתון של הגב ואם חווית כאב זה לפני שהיית בהריון, יש סיכוי טוב שתרגישי אותו בתקופת ההריון.

נשים רבות דיווחו שהכאב מקרין לעתים גם לאזור הרגליים ועמידה וישיבה יכולים לגרום לכאב זה להתעצם. כאב זה בדרך כלל מחמיר לקראת סוף היום.

איך מקלים על כאבי גב בהריון?

כשנשים סובלות מכאבי גב במהלך ההריון ההיגיון אומר ללכת למיטה ולנוח עד שהכאב יעבור, אבל למעשה המנוחה במידה יכולה דווקא לגרום לאפקט ההפוך. לעשות קצת כושר יכול להיות פיתרון עדיף. באתר כללית ישנם תרגילי כושר להקלה על כאבי גב.

בנוסף לכך, חשוב מאוד לשים לב לעמידה שלך. חשוב להקפיד על עמידה זקופה, למרות שזה קשה בהריון המתקדם, וכשיושבים – מומלץ להשתמש בכרית מיוחדת (נקראת באנגלית lumbar roll) שנועדה לעזור לכאבי גב תחתון בהריון.

יש להימנע מהדברים הבאים

  • עמידה ממושכת
  • תנוחות שאת מרגישה שמזיקות לך ומגבירות את הכאבים
  • נעליים לא נוחות
  • הרמת משאות כבדים (ואם צריך להתכופף להרים משהו, להשתמש במאמץ הברכיים ולא בגב)

טיפים שמומלץ לנסות

  • חום או קור יכולים לעזור להקל על כאבי גב. שימוש בבקבוק חם או טבילה באמבטיה חמימה (לא חמה מדי) גם כן יכולה להועיל.
  • קבלי מסאז'. עיסוי לנשים בהריון מספק הקלה מעולה ושחרור לחצים ומתחים. בקשי מהבעל, מחברה טובה או לכי למעסה מקצועי\ת.

המאמר נכתב באדיבות אתר פלא גב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *



הכי משותפים

יש לך עסק שפונה לאמהות? פרסמו אותו אצלנו בחינם!